fbpx

NYHEDSOVERSIGT

LIVE-TRÆNING - KUN for medlemmer af FYSIOFEMININ.DK
KOMMENDE GRATIS WEBINARER - ÅBENT FOR ALLE
Se eller gense tidligere afholdte webinarer! ↑ Kommende webinarer ↓

NÆSTE GANG: Ikke planlagt endnu, men gense det tidligere afholdte webinar HER

Din bækkenbundsmuskler og kernemuskulatur trænes som én helhed!

Bækkenbundens muskler skal trænes og vedligeholdes, ligesom resten af kroppens muskler.

Hør om bækkenbundes opbygning og funktion samt hvordan du kan træne, for at få og vedligeholde en god kontakt til din bækkenbund. Hør også hvordan du med fordel, kan bruge din bækkenbundsmuskler i dagligdagen og få mere ud af din træningsindsats!

 

NÆSTE GANG: 6. januar 2021 kl. 19.00

Tilmeldingslink er på vej.

 

Efter 40-50-års alderen taber vi generelt omkring 0,5-1 procent muskelmasse pr. år Det går meget stærkere efter de 65-70 år, hvor tabet kan ende med over en tredjedel af skeletmuskelmassen.

I takt med at man bliver ældre, er det meget vigtigt at man styrker muskulaturen. Det er aldrig for sent at gribe ind, men jo før du bliver bevidst om denne aldersmekanisme, jo før kan du begynder at få effekten af de forskningsbaserede retningslinier. 

NÆSTE GANG: 21. oktober 2021 kl. 19.00

TILMELD DIG HER

Ufrivillig vandladning, på fagsprog “Inkontinens”, er en HELT NORMAL tilstand som hver 10. dansker, både mænd og kvinder, lever med hver dag!

Inkontinens begrebet dækker over flere former for ufrivillig vandladning; stress inkontinens og trangs/urge-inkontinens er de hyppigst kendte.

7/10 der kommer i behandling for inkontinens, bliver FRI for inkontinens – mange kan nemlig træne sig tætte. Hvilken form for træning vi anbefaler og hvorfor samt hvor hyppigt du bør træne, kan du høre meget mere om, i dette webinar.

NÆSTE GANG: 12. november 2021 kl. 20.00

Tilmeldingslink er på vej.

 

Søvn er det mest effektive du kan foretage dig dag efter dag, for at kalibrere din krop og hjernes sundhedstilstand.  Søvn bliver anset som værende den lang vigtigste sundhedsfaktor sat op imod kost og fysisk aktivitet.

I vor tids sundhedsdebat, er der masser af fokus på kost og motion, men hvor emnet søvn, delvist bliver undladt – det vil vi gerne gøre en forskel på.

Med dette webinar får du viden om hvordan søvn påvirker dig mentalt og fysisk samt gode råd og håndgribelige redskaber til, hvordan du kan forbedre din nattesøvn allerede i nat.

SE KOMMENDE KURSER & TRÆNINGSSERIER

2 NYE morgengymnastik serier

NY FysioFlow serie

NY Morgengymnastik serie &

NY FysioPilates-serie

NY FysioYoga serie

NY Morgengymnastik serie

NY Stærk ryg serie

Vi arbejder konstant på at forbedre Fysiofeminins univers!
Rikke, Mads og Mille
FYSIOFEMININ.DK