Som gravid kvinde

Din bækkenbund belastes under både graviditet og når du føder.

Bækkenbunden under graviditet og efter fødsel

Under en graviditet skabes der, i takt med den voksende mave, en øget belastning og tyngde på bækkenbundens muskler. Den øgede belastning kan medføre ufrivillig vandladning/inkontinens, muskelsmerter og ledsmerter samt tyngdefornemmelse i underlivet. Det er derfor en rigtig god idé at du, allerede når du bliver gravid, har en god kontakt til din bækkenbund og fortsat holder den stærk, sund og elastisk med regelmæssig træning under hele din graviditet.

Med dette kursus får du en vidensdel, indeholder læring om bækkenbundens opbygning og funktion, hvordan en graviditet og fødsel kan påvirke din bækkenbund samt et helt vidensmodul omkring begrebet inkontinens. Du får også en praktisk del, der indeholder et komplet 8 ugers øvelsesprogram der, foruden selve knibet, har fokus på samspillet mellem din bækkenbund, musklerne omkring dit bækken og dit åndedræt.

Du får en printevenlig logbog, så du kan holde styr på din træning, og vejledning til hvordan du gør øvelserne svære.

Se nedenfor hvad kurset også indeholder.

Dette kursus indeholder:

  • Introduktion til bækkenbundens opbygning og funktion
  • Viden om bækkenbundens vigtige samarbejdspartnere
  • Information om ufrivillig vandladning / inkontinens for urin
  • 8 ugers træningsprogram
  • Mundtlig vejledning i alle øvelser
  • Videoillustration af alle øvelser
  • Printervenlig logbog