START HER

Her finder du alle vores træningsaktiviteter inddelt i mindre grupper. Vi håber, at du finder det overskueligt og let, at finde den træning, du søger.

Alle videnskurser, inkl. vores Podcast “Move yourself”, finder du nederst på siden. For at komme igang skal du bare trykke på “bjælken” med den aktivitet du ønsker at udføre og derefter trykke “START”

 

Rigtig god fornøjelse!

LIVETRÆNING

START NU

Du kan hente LIVE-PROGRAMMET med tider, typer af hold og underviser HER – SE PROGRAMMET 

START NU

Dit medlemsskab giver FRI adgang til at gense alle vores livetræninger i ca. 7 dage.
Gense tidligere afholdt LIVE-træning HER

OPVARMNING

START NU

Her kan du lave en stående opvarmning med eller uden musik 

START NU

Her kan du lave en siddende opvarmning med eller uden musik

BLID TRÆNING

START NU

Morgengymnastik er ideelt til dig, der gerne vil starte dagen med blid bevægelse, stræk og sved på panden. Med en øget krops- og kernetemperatur skærpes dit fokus, din koncentration og din motivation for det arbejde, der følger efter, både fysisk og mentalt.

Forsøg har vist, at det vil tage 10-15 min. at opnå den optimale temperatur med et passende opvarmningsprogram, så du kan med fordel starte HVER MORGEN, med dine yndlingsøvelser.

START NU

Skånsom træning er til dig med slidgigt, nedsat balance eller dig som gerne vil starte træning op på en blid og skånsom måde. 

Alle øvelser har en stol som redskab, enten til at sidde på eller som støtte i stående øvelser. Serie 2, som er særligt velegnet til personer med slidgigt, kræver også en karklud eller serviet til nogle af øvelserne.

START NU

Lisa guider dig gennem mindful meditation, kropsscanning, bevægelse og øvelser, så du kan lære at håndtere tanker, følelser og kropslige fornemmelser med opmærksomhed og nærvær.

Med denne aktivitet bliver du trygt vejledt igennem hver en øvelse i et roligt tempo. Aktiviteten er delt op i flere niveauer, så der er noget for både begynderen, der er nysgerrig på Yoga og den øvede udøver

START NU

Siddende Styrke og Puls er en træningsaktivitet, der giver dig mulighed for at træne både din styrke og puls, mens du sidder ned. Det kan være godt for dig, der ikke er så sikker i stående/gående eller dig som har brug for at starte mere skånsomt ud.

START NU

Denne serie er delt op i tre. En serie udfordrer balancen, en anden serie udfordrer core/kropsstammen og den tredje serie er rigtig god for ryggen.

Med denne aktivitet bliver du trygt vejledt igennem hver en øvelse i et roligt tempo. Aktiviteten er delt op i flere niveauer, så der er noget for både begynderen, der er nysgerrig på yoga og den øvede udøver.

START NU

Træningsaktiviteten består af 5 forskellige videoer. Her får du bevæget hele kroppen og får pulsen op igennem dans og rytmiske bevægelser.
Du bliver guidet verbalt igennem de forskellige øvelser, så sæt lyden til og find danseskoene frem.

START NU

Denne aktivitet er for dig som er brystopereret eller dig som har haft brystkræft, men uden operation.

Aktiviteten består af 3 serier, hvor Karin guider dig i, hvordan du skal lave øvelserne. Allerførst er der en kort introduktion, som kan være god at høre de første par gange du laver aktiviteten. Serie 1 består af ca. 10 minutters opvarming, serie 2 er inspireret af fysioflow og serie 3 består af liggende øvelser på måtte. 

START NU

Balancetræning er til dig, der gerne vil vedligeholde eller bedre din balance. Mille guider dig igennem alle øvelserne og giver dig mulighed for, at gøre øvelserne sværere, hvis de er for nemme, eller nemmere, hvis du finder dem for svære. 

Til serie 2 skal du bruge et ustabilt underlag som fx. en sammenrullet måtte eller en egentlig balancepude. Vi anbefaler en af to balancepuder: 

  1. Airex balancebommini 40 x 24 x 6 cm til 309kr inkl. moms
  2. Airex Elite 50 x 41 x 6 cm til 525kr inkl. moms

START NU

Udspænding er en ideel afslutning på træning.

Stræk musklerne godt igennem på en behagelig måde og opnå en særlig ro i kroppen. 

START NU

Kontorøvelserne er ideelle til dig, der ønsker en kort AKTIV pause fra jobbet, uden at forlade dit skrivebord eller øvrig siddende arbejdsstation. Programmet varer 7 min. og kan tages igen og igen.

Der anvendes ingen redskaber i øvelserne, men du kan med fordel anvende en lang elastik, som modstand på flere af øvelserne.

STÆRK TRÆNING

START NU

I denne serie har vi specialdesignet træninger til dig der har osteoporose eller dig der gerne vil forebygge osteoporose. I denne serie kan du vælge programmer ud fra om du har haft et brud, din T-score og dit funktionsniveau. I skemaet kan du få det samlede overblik over de forskellige serier. Du kan også se hvad du ellers kan lave af fysiofeminins andre aktiviteter som passer til dit niveau. 

START NU

Denne træning er til dig, der gerne vil styrke din ankel og fodens muskler, sener og led.

Har du (tendens til) nedsunken forfod, platfod eller problemer med væskeophobning i underbenene, kan denne aktivitet være noget for dig.

Du får her øvelser, der styrker lægmusklerne og fodens muskler, øvelser der øger blodomløbet og væskeflowet samt øvelser der øger stabiliteten omkring din ankel.

START NU

Denne træning er til dig, der gerne vil styrke dine knæled via stærkere muskler og bedre styring og stabilitet.

Træn dig til færre smerter forårsaget af slidgigt eller forebyg smerter ved at holde dig stærk i balde- og lårmuskler, lægge og øvrige muskler i underben og fødder. 

START NU

STÆRK HOFTE er træning for hoftemuskulaturer, lårmusklerne, både for- og bag og rygmuskulaturen. Det er faktisk også super god træning for dine knæ, da hoftens og knæets muskler hænger tæt sammen og tilsammen giver styrke og stabilitet til begge led.
Ann Louise guider dig igennem alle tre serier, som både kan anvendes hvis du allerede nu HAR smerter i et eller begge hofter, eller som forebyggende træning.
 
 

START NU

Stærk ryg er en serie af mindre træningsseancer, der styrker dine rygmuskler. Træningsseancerne varer mellem 10-15 minutter.

Du kan vælge mellem forskellige niveauer samt varierende udgangsstillinger.

START NU

Vil du gerne have en stærk kernemuskulatur og en bækkenbund, der arbejder, når den skal? Træn dine kerne- og bækkenbundsmuskler sammen med Rikke, der guider dig igennem relevante øvelser i et roligt tempo. 

Vil du vide mere omkring bækkenbundens opbygning og hvordan samarbejdet med din kerne fungerer – skal du tage et nærmere kig på “Stærk bækkenbund – videnskursus”.

START NU

Denne træning er til dig, der gerne vil styrke dine skulder og nakkemuskler.

Bliv fri for smerter og bevar din bevægelighed, stabilitet og styrke i skulderleddene. Du styrker også musklerne til nakken og modvirker hovedpine som følge af spændte muskler.

Du skal bruge en lang elastik til øvelserne – KØB EN HER.

START NU

Denne træning er til dig, der gerne vil styrke dine muskler omkring albue, håndled og fingre.

Træn dig til færre smerter forårsaget af slidgigt, hold dig stærk i fingrenes muskler og musklerne omkring håndled og albue.

Bliv vejledt til hvordan du skal træne, hvis du har smerter omkring albueleddet.

STYRKETRÆNING

START NU

Styrketræning efter forskrifterne et til dig der gerne vil blive stærke med simple styrketræningsøvelser.

I denne aktivitet kommer vi hele kroppen igennem med kun 5 basisøvelser. 

Mads gennemgår grundigt hvordan det skal føles, hvis man skal træne “rigtig” styrketræning. Han viser flere niveauer af hver øvelse, så næsten alle kan være med.

START NU

I denne aktivitet kommer vi hele kroppen igennem med 5 forskellige øvelser.

Karin bruger følgende redskaber i de forskellige serier: Vanddunk, rygsæk, stol, vandflaske/håndvægt.

Hver serie består af 3 runder, hvor Karin guider dig i, hvordan du skal lave øvelserne og hvordan redskaber i hjemmet kan bruges som ekstra belastning ift. styrketræning.

START NU

I denne aktivitet kommer vi hele kroppen igennem med kun 5 basisøvelser, hvor alle kroppens store muskelgrupper bliver involverede.

Serien består af 3 runder, hvor Mads guider dig i, hvordan du skal lave øvelserne.

Nogle af øvelserne foregår liggende på gulv, men de kan sagtnes laves i sengen.

START NU

Siddende Styrke og Puls er en træningsaktivitet, der giver dig mulighed for at træne både din styrke og puls, mens du sidder ned. Det kan være godt for dig, der ikke er så sikker i stående/gående eller dig som har brug for at starte mere skånsomt ud.

START NU

Få inspiration og god, effektiv træning i det fri, helt uden redskaber!

Du får 3 serier á 2,5 min. i form af:

  1. Plankeøvelser
  2. Squatøvelser
  3. Lungesøvelser

Du kan tage hver serie igen og igen eller blande dem, som du har lyst!

START HER Boksning, styrke og puls er en træningsaktivitet, der giver dig mulighed for at træne både din styrke og puls, med sjove og rytmiske boksebevægelser. Det er godt til dig der savner lidt afveksling til den normale og strukturerede styrke og pulstræning.  

PULSTRÆNING

START NU

Få pulsen op, siddende, stående, joggende eller hoppende.

Du får 3 serier i forskellige niveauer, så ALLE kan være med!

START NU
Tine guider dig igennem disse meget motiverende og livsglade serier. Tine laver en masse dansetrin, som du kan lave hjemme i stuen. Det vil få pulsen op, men hun implementerer også forskellige styrkeøvelser undervejs.

START HER

Boksning, styrke og puls er en træningsaktivitet, der giver dig mulighed for at træne både din styrke og puls, med sjove og rytmiske boksebevægelser. Det er godt til dig der savner lidt afveksling til den normale og strukturerede styrke og pulstræning.

 

START NU

4 x 12 minutter

EMOM pulstræning er så smart, at du selv kan sammensætte fire intervaller, ligesom du vil.  Du kan nøjes med en enkelt træning på 12. min eller du kan udføre alle træningsintervallerne (4 x 12 min.), hvis du er i god form.

FYSIO-TRÆNING

START NU

 

Lisa guider dig gennem mindful meditation, kropsscanning, bevægelse og øvelser, så du kan lære at håndtere tanker, følelser og kropslige fornemmelser med opmærksomhed og nærvær.

Med denne aktivitet bliver du trygt vejledt igennem hver en øvelse i et roligt tempo. Aktiviteten er delt op i flere niveauer, så der er noget for både begynderen, der er nysgerrig på Yoga og den øvede udøver

START NU

 

Denne serie er delt op i tre. En serie udfordrer balancen, en anden serie udfordrer core/kropstammen og den tredje serie er rigtig god for ryggen.

Med denne aktivitet bliver du trygt vejledt igennem hver en øvelse i et roligt tempo. Aktiviteten er delt op i flere niveauer, så der er noget for både begynderen, der er nysgerrig på Yoga og den øvede udøver

START NU

FysioYoga er en mild til moderat træningsform, der udfordrer din mobilitet, stabilitet og udholdenhed.

Med dette kursus bliver du trygt vejledt igennem hver en øvelse i et roligt tempo. Kurset er delt op i flere niveauer, så der er noget for både begynderen, der er nysgerrig på FysioYoga og den øvede udøver.

Pssst… HUSK at du kan købe Yogamåtte igennem Fysiofeminin.dk hos Clinical Innovation! Se mere HER

START NU

Er du vild med Yoga og Pilates, er der en god chance for, at FysioFlow er LIGE DIG!

Få gang i kroppen med rolige, seje bevægelser ud i et godt stræk. Fysioflow er træning for hele kroppens fasciesystem/bindevæv, som efterlader dig med en smidigere krop og mere ro i sind og nervesystem.

Du vil blive guidet mundtligt igennem alle øvelser.

START NU

Er du vild med Pilates, vil du elske FysioPilates! Træningsaktiviteten her består af flere små træningsserier på forskellige niveauer – du kan starte lige, hvor du har lyst og tage serierne igen og igen. Hver serie tager ca. 15 min.

Du vil blive guidet mundtligt igennem alle øvelser og til slut blive forkælet med afspænding.

Pssst… HUSK at du kan købe bl.a. pilatesbolde og -ruller igennem Fysiofeminin.dk hos Clinical Innovation! Se mere HER

TRÆNING MED REDSKAB

START NU

I denne aktivitet kommer vi hele kroppen igennem med kun 5 basisøvelser, hvor alle kroppens store muskelgrupper bliver involverede.

Serien består af 3 runder, hvor Mads guider dig i, hvordan du skal lave øvelserne.

Nogle af øvelserne foregår liggende på gulv, men de kan sagtnes laves i sengen.

START NU

Træn hele kroppen med modstand fra elastikker. Elastiktræning er en genial måde at øge belastningen på dine øvelser, idet du selv kan regulere modstanden, medbringe elastikken hvor end du går grundet den lille størrelse og fordi du kan anvende elastikker hvad end du sidder, står eller laver liggende øvelser.

START NU

Træn hele kroppen med en stor bold. En stor bold er et godt redskab for dig, der gerne vil have pulsen op i siddende stilling, variere din gulvtræning og ikke mindst træne din balance i kombination med styrke- og stabilitetstræning for hele kroppen. 

START NU

Træn hele kroppen med din foamroller som redskab.

Du kan også lave en serie med fokus på bløddelsbehandling/massage af dine muskler, ved brug af foamrolleren.

FAMILIETRÆNING

START NU

AkroKids er lig med sjov træning og leg med dit barn! AkroKids kommer af ordet akrobatik, men vi kan også nævne ord som balance, koordination, styrke og udholdenhed samt stabilitet, smil og sommerfugle i maven, når vi fortæller om kurset.

Som den voksne vil du sandsynligvis mærke en træningstræthed og evt. -ømhed i dine lårmuskler og inderlårsmuskler, læg- og mavemuskler, samt evt. brystmuskler i dagene efter – naturligvis afhængigt af, om I er drønseje og kan alle øvelserne i første forsøg, eller skal bruge flere forsøg før den sidder lige i skabet.

START NU

AkroKids er lig med sjov træning og leg med dit barn! AkroKids kommer af ordet akrobatik, men vi kan også nævne ord som balance, koordination, styrke og udholdenhed samt stabilitet, smil og sommerfugle i maven, når vi fortæller om kurset.

Som den voksne vil du sandsynligvis mærke en træningstræthed og evt. -ømhed i dine lårmuskler og inderlårsmuskler, læg- og mavemuskler, samt evt. brystmuskler i dagene efter – naturligvis afhængigt af, om I er drønseje og kan alle øvelserne i første forsøg, eller skal bruge flere forsøg før den sidder lige i skabet.

VIDENSKURSER

START NU

7 ud af 10 personer, der kommer i behandling for ufrivillig vandladning/inkontinens, bliver fri for generne!

Ufrivillig vandladning er en HELT NORMAL tilstand, som mange kvinder i alle aldre lever med! Behandlingen er bla. træning af kerne- og bækkenbundsmuskulaturen.

Få et 8 ugers træningsprogram og en masse viden om både bækkenbunden og inkontinens, med dette kursus.

START NU

Lyt og lær hvilke faktorer der er afgørende for en god nattesøvn, hvad du med fordel kan gøre og ikke bør gøre, når nattesøvnen skal prioriteres.

Sov godt!

Pssst… har du set, at www.garmin.dk har HELE 27 ure, der kan overvåge din søvn?? Klik HER og se mere

START NU

Forkæl din partner med en dejlig, beroligende wellnessmassage!

Få en kort gennemgang af hvordan du, med omtanke for detaljerne, starter og afslutter en fantastisk massage. Få introduktion til fire let anvendelige greb, samt fif til, hvordan du sikrer en rød tråd igennem hele massagen.

Du får selvfølgelig også viden om de gavnlige effekter, din behandling kan have på din partners krop og sind samt vigtig viden om forholdsregler – hvornår og hvor du IKKE må massere.

START NU

Til dig der gerne vil have basisviden om ernæring og sundhed, de energigivende næringsstoffer, fordeling af måltider, måltidsstørrelser samt råd og inspiration til hverdagen.

Du får også viden, råd og vejledning om energiindtag i forbindelse med fysisk aktivitet samt en hjælp til at vælge de mest hensigtsmæssige fødevarer i butikkerne.

START NU


Hør Fysioterapeut Mads Hyldgaard fortælle om retningslinjerne for fysisk aktivitet.

RÅDGIVNING

LÆS MERE

Du kan få hjælp til at vælge dine aktiviteter i forhold til dine behov og mål. Vejledningen foregår af fysioterapeuterne bag fysiofeminin.dk. Tryk “læs mere” hvis du er interesseret i at vide mere.

LÆS MERE Hos Fysiofeminin tilbyder vi en unik mulighed for at konsultere vores erfarne læge, Thomas, uden tidspresset fra det normale sundhedsvæsen. Med fokus på dine individuelle behov og spørgsmål, er vores mål at guide dig mod bedre sundhed og livskvalitet. Tryk “læs mere” hvis du er interesseret i at vide mere.

TEKNISK HJÆLP

Du kan få fysiofeminin installeret på din hjemmeskærm, så den fungerer lige som en app. Du kan se guiden her: SE GUIDE

HER KAN DU SE EN GUIDE TIL HVORDAN DU BRUGER APPEN VIMEO TIL AT CASTE VORES BASISAKTIVITTER: TRYK HER FOR AT SE GUIDE

Du kan få personlig hjælp til at logge ind, forblive logget på eller få installeret fysiofeminin.dk på din telefon. Det er gratis og du kan bestille tid her: BESTIL TID

Hør Mads fortælle om årsabonnementer

SPAR OP TIL 30%

ÅRSABONNEMENT

ÅRSABONNEMENT

ÅRSABONNEMENT

MANGE AF VORES MEDLEMMER HAR EFTERSPURGT ET ÅRSABONNEMENT OG DERFOR KAN DU LIGE NU SPARE OP TIL 30 % PÅ DIT MEDLEMSKAB

JULEBANKO

GRATIS FOR ALLE

Søndag 10. december

Fysiofeminin.dk arrangerer nu for anden gang online banko for alle. Så kom og vær med i fællesskabet den 10. dec. 2023 kl. 10 til et hyggeligt online arrangement med spændende præmier.

BankO

LØRDAG KL.10

Husk vores gratis onlinebanko på lørdag kl, 10 med flotte præmier. Alle velkommen, så tag gerne familie, venner og bekendte med foran skærmen. Det bliver hyggeligt og vi laver også lidt let bevægelse samtidig:-)

ForEdrag

HvoRfor er det godt at træne

Læge Thomas Justesen og Fysioterapeut Mads Hyldgaard holder en workshop, hvor de fortæller, hvorfor det er godt at træne og diskuterer udfordringerne ved at have skavanker eller manglende motivation