fbpx

VELKOMMEN

DIT FYSIOFEMININ

Find hvert enkelt kursus og aktivitet nedenfor.  Log direkte ind via >> START NU eller klik på billedet.

MORGENGYMNASTIK

Morgengymnastik er ideelt til dig, der gerne vil starte dagen med blid bevægelse, stræk og sved på panden. Med en øget krops- og kernetemperatur skærpes dit fokus, din koncentration og din motivation for det arbejde, der følger efter, både fysisk og mentalt.

Forsøg har vist, at det vil tage 10-15 min. at opnå den optimale temperatur med et passende opvarmningsprogram, så du kan med fordel starte HVER MORGEN, med dine yndlingsøvelser.

SØVN - SOV GODT

Et af vores mest populære kurser!

 

Lær hvilke faktorer der er afgørende for en god nattesøvn, hvad du med fordel kan gøre og ikke bør gøre, når nattesøvnen skal prioriteres. 

Sov godt!

Pssst… har du set, at www.garmin.dk har HELE 27 ure, der kan overvåge din søvn?? Klik på knappen og se mere.

TRÆNING I DET FRI

Træning i det fri!

Få inspiration og god, effektiv træning i det fri, helt uden redskaber!

Du får 3 serier á 2,5 min. i form af:

 

  1. Plankeøvelser
  2. Squatøvelser
  3. Lungesøvelser

Du kan tage hver serie igen og igen eller blande dem, som du har lyst!

PULSTRÆNING

4 x 12 minutter

EMOM pulstræning er så smart, at du selv kan sammensætte fire intervaller, ligesom du vil.  Du kan nøjes med en enkelt træning på 12. min eller du kan udføre alle træningsintervallerne (4 x 12 min.), hvis du er i god form.

STÆRK RYG

Stærk ryg er en serie af mindre træningsseancer, der styrker dine rygmuskler. Træningsseancerne varer mellem 10-15 minutter.

Du kan vælge mellem forskellige niveauer samt varierende udgangsstillinger. 

STÆRK BÆKKENBUND

Vil du gerne have en stærk kernemuskulatur og en bækkenbund, der arbejder, når den skal? Træn dine kerne- og bækkenbundsmuskler mest optimalt med dette træningskursus!

Vil du vide mere omkring bækkenbundens opbygning og hvordan samarbejdet med din kerne fungerer – skal du tage et nærmere kig på “Din Bækkenbund”.

Pssst… vidste du, at www.garmin.dk har lavet flere ure, der kan give dig overblik over din cyklus? måle din vejrtrækning, din søvn og dit stressnivea UDOVER din træning? Se mere på www.garmin.dk

FYSIOFLOW

Er du vild med Yoga og Pilates, er der en god chance for, at FysioFlow er LIGE DIG!

 

Få gang i kroppen med rolige seje bevægelser ud i et godt stræk.
Fysioflow er træning for hele kroppens fasciesystem/bindevæv, som efterlader dig med en smidigere krop og mere ro i sind og nervesystem.

 

Du vil blive guidet mundtligt igennem alle øvelser.

FYSIOPILATES

Er du vild med Pilates, vil du elske FysioPilates!

Kurset her består af flere små træningsserier på forskelligt niveau – du kan starte lige, hvor du har lyst og tage serierne igen og igen. Hver serie tager ca. 15 min. 

Du vil blive guidet mundtligt igennem alle øvelser og til slut blive forkælet med afspænding

Pssst… HUSK at du kan købe bl.a. pilatesbolde og -ruller igennem Fysiofeminin.dk hos Clinical Innovation! Se mere på www.ci-shop.dk

FYSIOYOGA

FysioYoga er en mild til moderat træningsform, der udfordrer din mobilitet, stabilitet og udholdenhed.

Med dette kursus bliver du trygt vejledt igennem hver en øvelse i et roligt tempo. Kurset er delt op i flere niveauer, så der er noget for både begynderen, der er nysgerrig på FysioYoga og den øvede udøver.

Pssst… HUSK at du kan købe Yogamåtte igennem Fysiofeminin.dk hos Clinical Innovation! Se mere på www.ci-shop.dk

PARTNERMASSAGE

Forkæl din partner med en dejlig beroligende wellnessmassage!

Få en kort gennemgang af hvordan du, med omtanke for detaljerne, starter og afslutter en fantastisk massage. Få introduktion til fire let anvendelige greb, samt fif til, hvordan du sikre en rød tråd igennem hele massagen.

Dertil får du selvfølgelig også viden om de gavnlige effekter, din behandling kan have på din partners krop og sind samt vigtig viden om forholdsregler – hvornår og hvor må du IKKE massere.

BABYMASSAGE

Bliv mundtligt og visuelt, guidet igennem, hvordan du giver din baby en dejlig helkropsmassage. Din berøring vil fremme barnets kropsfornemmelse og motoriske udvikling samt stimulere stofskifte, kredsløb og fordøjelse. 

Et godt råd til ekstra forkælelse kan være, at hænge en hårtørrer op henover din baby, og tænde denne på blid varme under massagen eller spille noget afslappende baggrundsmusik.

GRAVIDITET/EFTER FØDSEL

Med dette kursus får du en vidensdel, indeholder læring om bækkenbundens opbygning og funktion, hvordan en graviditet og fødsel kan påvirke din bækkenbund samt et helt vidensmodul omkring begrebet inkontinens. 

Du får også en praktisk del, der indeholder et komplet 8 ugers øvelsesprogram der, foruden selve knibet, har fokus på samspillet mellem din bækkenbund, musklerne omkring dit bækken og dit åndedræt.

KONTORØVELSER

Kontorøvelserne er ideelt til dig, der ønsker en kort AKTIV pause fra jobbet, uden at forlade dit skrivebord eller øvrige siddende arbejdsstation. Programmet varer 7 min. og kan tages igen og igen.

Der anvendes ingen redskaber i øvelserne, men du kan med fordel anvende en lang elastik, som modstand på flere af øvelserne.

DIN BÆKKENBUND

7/10 personer, der kommer i behandling for ufrivillig vandladning/inkontinens, bliver fri for generne!
Ufrivillig vandladning er en HELT NORMAL tilstand, som mange kvinder i alle aldre lever med! Behandlingen er bla. træning af kerne og bækkenbundsmuskulaturen. Få et 8 ugers træningsprogram og en masse viden om både bækkenbunden og inkontinens, med dette kursus.

AKROKIDS 3-7 ÅRIGE

AkroKids er lig med sjov træning og leg med dit barn! AkroKids kommer af ordet akrobatik, men vi kan også nævne ord som balance, koordination, styrke og udholdenhed samt stabilitet, smil og sommerfugle i maven, når vi fortæller om kurset.

Som den voksne vil du sansynligvis mærke en træningstræthed og evt. -ømhed i dine lårmuskler og inderlårsmuskler, læg- og mavemuskler, samt evt. brystmuskler i dagene efter – naturligvis afhængigt af, om I er drønseje og kan alle øvelserne i første forsøg, eller skal brug flere forsøg før den sidder lige i skabet.

AKROKIDS 8-12 ÅRIGE

AkroKids er lig med sjov træning og leg med dit barn! AkroKids kommer af ordet akrobatik, men vi kan også nævne ord som balance, koordination, styrke og udholdenhed samt stabilitet, smil og sommerfugle i maven, når vi fortæller om kurset.

Som den voksne vil du sansynligvis mærke en træningstræthed og evt. -ømhed i dine lårmuskler og inderlårsmuskler, læg- og mavemuskler, samt evt. brystmuskler i dagene efter – naturligvis afhængigt af, om I er drønseje og kan alle øvelserne i første forsøg, eller skal brug flere forsøg før den sidder lige i skabet.

MINIKOSTPLAN

Til dig der gerne vil have basisviden om ernæring og sundhed, de energigivende næringsstoffer, fordeling af måltider, måltidsstørrelser samt råd og inspiration til hverdagen.

Du får også viden, råd og vejlending om energiindtag i forbindelse med fysisk aktivitet samt en hjælp til at vælge de mest hensigtsmæssige fødevarer i butikkerne.

MOVE YOURSELF
en podcast om fysisk aktivitet

Hør Fysioterapeut Mads Hyldgaard fortælle om retningslinjerne for fysisk aktivitet.